منوی دسته بندی

چگونه لباس های بی کیفیت را تشخیص دهیم؟

امروزه ما در عصری از مد سریع زندگی می کنیم که انتخاب های زیادی در بازار وجود دارد. لباس‌ها در مدل‌ها، رنگ‌ها، مدل‌ها و البته قیمت‌های مختلف موجود هستند. همه این عوامل به کیفیت پارچه مورد استفاده، طرز کار و همچنین احساس پارچه بستگی دارد.

ممکن است متوجه شده باشید که گاهی اوقات در نهایت لباسی را خریداری می کنید که در فروشگاه به نظر می رسد فوق العاده است، اما وضعیت آن پس از تنها یک بار شستشو به شدت بدتر می شود. لباس‌های برتر با کیفیت خوب معمولاً در مقایسه با لباس‌های با کیفیت پایین‌تر قیمت کمی بالاتر دارند.

بررسی کیفیت لباس

چگونه کیفیت لباس را بررسی کنیم؟

برای بررسی کیفیت لباس باید با لمس و احساس پارچه احساسی از لباس به دست آورید. در زمان خرید آنلاین پوشاک امروزی، قضاوت در مورد کیفیت لباس صرفاً با دیدن عکس ها دشوار می شود.

اغلب مشتریان از دریافت لباس‌های سفارش‌دهی آنلاین خود ناامید می‌شوند، زیرا در مقایسه با تصاویری که آنلاین دیده می‌شوند، ظاهر یا تناسب بسیار متفاوتی دارند. اما در نظر داشته باشید سایت ها یا پیج هایی که فروش لباس انجام می دهند از شهرت و تعداد مشتری بالای آن هم می توان تشخیص داد که حتما کیفیت آنها بالا است که مشتری زیادی دارند.

چگونه می توان کیفیت لباس را بررسی کرد؟

اولین برداشت آخرین است: لباس با کیفیت خوب از طریق عوامل متعدد خود را از بقیه متمایز می کند، اما اولین مورد ظاهر آن است. متمایز به نظر می رسد و پایان بی عیب و نقص است.

کیفیت پارچه

عمدتاً الیاف طبیعی مانند پنبه، پشم و کتان مسئول کیفیت خوب پارچه هستند. بافت خوب است و موادی مانند پنبه و کتان در مقایسه با الیاف مصنوعی قابلیت تنفس خوبی دارند.

  • دوام: لباس باید قابلیت مقاومت در برابر شستشوی ماشینی یا خشکشویی را داشته باشد.
  • رنگ: یک لباس با کیفیت خوب از رنگ با کیفیتی استفاده می کند که حتی پس از استفاده های متعدد رنگ را حفظ می کند. ثبات رنگ نیز نشانگر کیفیت است. لباس‌های با کیفیت پایین اغلب هنگام شستن «رنگ می‌گیرند». چنین لباس هایی پس از اولین شستشوی خود کدر به نظر می رسند. پارچه های باکیفیت دارای تن رنگی یکنواخت هستند و فاقد رگه ها یا لکه های ناهموار هستند.
  • محو شدن: لباس های باکیفیت وقتی در معرض نور خورشید قرار می گیرند پژمرده نمی شوند.
  • تعداد نخ: هرچه تعداد نخ ها بیشتر باشد، کیفیت پارچه بهتر است.
  • طرز کار: درزهای خوب دوخته شده، نخ های باکیفیت، زیپ و غیره از ویژگی های لباس های با کیفیت هستند.
  • آنها به گونه ای طراحی شده اند که چندین بار پوشیده شوند.

تولیدی لباس دیزج یکی از تولید کننده هایی است که تمام این نکات ذکر شده را در دوخت لباس انجام می دهد تا رضایت مشتریان گرامی جلب شود

خرید لباس کار

انواع لباس با کیفیت

همانطور که در بالا توضیح داده شد، لباس ها با توجه به پارچه مورد استفاده، لوازم جانبی به کار رفته در آن مانند دکمه ها، زیپ ها و فرآیند تولید و خیاطی در کیفیت های مختلفی در دسترس هستند. بر این اساس، لباس ها را می توان به طور کلی به دو دسته تقسیم کرد: کیفیت خوب و کیفیت پایین یا ارزان.

قیمت اغلب تنها عامل تعیین کننده نیست، زیرا برخی از لباس هایی که قیمت متوسطی دارند سال ها دوام می آورند اما برخی از آنها که قیمت بالایی دارند، ممکن است آنقدر دوام نداشته باشند. بسیاری از عوامل دیگر کیفیت لباس را تعیین می کنند.

لباس‌های با کیفیت خوب ظاهر کلی خوبی دارند. آنها دارای درزهای کاملا دوخته شده، یک دکمه اضافی در قسمت آستین در صورت افتادن تصادفی یکی از آنها، آستر داخلی، بافت خوب و معمولاً تناسب خوبی دارند. همچنین پارچه استفاده شده دارای خواص برتری است که در زیر ذکر شده است مانند رنگ یکنواخت، ماندگاری خوب و از همه مهمتر حس خوبی بر روی پوست.

لباس های با کیفیت پایین ممکن است مقرون به صرفه باشند اما پارامترهای ذکر شده در بالا را برآورده نمی کنند. اینها معمولاً ممکن است دارای درزهای باز، دکمه‌های ناهماهنگ، پارچه نازک، رنگ‌آمیزی باشند و تناسب نیز ممکن است مطابق انتظار نباشد.

البته این انتخاب و ترجیح یک فرد است و بودجه نیز نکته مهمی است که باید در نظر گرفته شود زیرا همه نمی توانند برچسب های طراح را بخرند.

چگونه می توان کیفیت لباس را توصیف کرد؟

کیفیت لباس عمدتاً به نوع مواد استفاده شده بستگی دارد. مواد طبیعی مانند پنبه و ابریشم معمولاً از نظر کیفیت بر پارچه های مصنوعی برتری دارند.

بیایید ببینیم که چگونه در مواد مختلف متفاوت است.

  • پنبه: تنفس، نرمی و دوام بهتر. از آنجایی که الیاف پنبه بلندتر هستند، می‌توان آنها را محکم به نخی نرم‌تر و ظریف‌تر چرخاند که تمام این ویژگی‌ها را به آن می‌دهد. لباس های صد در صد نخی جزو با کیفیت ترین لباس ها هستند.
  • کتانی: این ماده روی پوست احساس خوبی دارد و آن را در لیست پارچه‌های باکیفیت قرار می‌دهد. تنها جنبه آن تمایل به چروک شدن است.
  • پشم: کیفیت پشم به ضخامت و قطر الیاف مورد استفاده بستگی دارد. همچنین بستگی به نوع حیوانی دارد که از آن تهیه شده است. الیاف ضعیف نشانه این است که از یک حیوان سوء تغذیه شده است. پشم با کیفیت خوب دارای کیفیت برگشتی است و معمولاً شفاف نیست. یک لباس پشمی با کیفیت برتر دارای بافتی نزدیک و متراکم است.
  • چرم: چرم دانه کامل که برای حفظ ظاهر طبیعی خود فرآوری نشده یا صاف نشده است از بالاترین کیفیت برخوردار است در حالی که چرم اصلاح شده یا چرم دانه خرد شده از نظر کیفیت کمی درجه پایین تری دارد.
  • پارچه های مصنوعی: آنها پاسخ مقرون به صرفه ای برای مد سریع هستند، اما از نظر کیفیت در مقایسه با پارچه های بالا رتبه بالایی ندارند. یکی از موادی که می توان به دلیل کیفیت آن در نظر گرفت ریون است که تنفس خوبی دارد و نسبتاً بدون چروک است.
feeinnel وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید