منوی دسته بندی

مقایسه پارچه ها

انواع پارچه مورد استفاده در لباس کار ایمنی
ایمن ترین پارچه برای پوشیدن در محل کار چیست؟ ایمن بودن یک لباس کار تا حد زیادی با مواد و پارچه هایی که با آن ساخته می شود تعیین می شود. در حالی که به نظر می رسد همه پیراهن های کار بسیار شبیه به هم هستند، تفاوت های فنی بین سبک های مختلف وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید، بنابراین می توانید لباس مناسبی را انتخاب کنید که از کارگرانتان برای مدت طولانی تری محافظت کند.

ناگفته نماند که محیط های کاری و مشاغل مختلف به انواع مختلفی از لباس کار نیاز دارند. برای مثال، شخصی که روی یک دکل نفتی کار می‌کند ممکن است به لباس‌های مقاوم در برابر آتش نیاز داشته باشد، و شخصی که روی نیمکت کار می‌کند ممکن است به یک پارچه سنگین، حداقل در قسمت جلو، نیاز داشته باشد تا از سایش جلوگیری کند.

این مقاله به پارچه‌های مختلف مورد استفاده در لباس کار، وزن‌های مختلف پارچه و کاربردهای ایده‌آل آن‌ها و تفاوت‌های کیفیت پارچه و نحوه تشخیص اینکه آیا لباس به خوبی تولید شده است، می‌پردازد.

پارچه های مختلف در لباس کار استفاده می شود

اکثر پارچه های استفاده شده در لباس کار ترکیبی از چند ماده هستند تا چسبندگی و دوام را ارائه دهند.

بهترین مواد برای پیراهن کار و سایر لباس ها:

الیاف پلی آمید: نمونه ای از نایلون است که به دلیل استحکام و دوام بالا معمولاً در لباس کار استفاده می شود. آنها رطوبت را در خود نگه می دارند و دیر تر از سایر پارچه ها خشک می شوند، یعنی بیشتر به عنوان ترکیبی با پارچه های دیگر با کارایی بالا استفاده می شوند.
الیاف پلی استر: پلی استر به دلیل خواص ضد رطوبت و وزن سبک آن بسیار محبوب شده است. با این حال، این پارچه خیلی نرم/راحت نیست، بنابراین اغلب همراه با پنبه برای ارائه یک لباس بادوام و راحت استفاده می شود.
الیاف طبیعی: این الیاف از پلیمرهای طبیعی مانند پنبه، پشم و کرک می‌آیند و ویژگی‌های راحتی و حرارتی را ارائه می‌کنند. آنها دوام جایگزین های مصنوعی را ندارند، پس با یک فیبر پلی ترکیب می شوند.

میکرو مش پلی کاتن برای پیراهن های سبک وزن و تنفس پذیر بسیار محبوب شده است

الیاف با کارایی بالا: پیشرفت های تکنولوژی باعث شده تا الیاف عملکردی تولید شوند که دارای ویژگی ها و خواص استثنایی هستند. برخی از نمونه‌ها عبارتند از الیاف سرامیکی، فیبر کربن، فولاد ضد زنگ و آلومینیوم، که همگی به دلایل مختلف (مقاومت در برابر سوراخ شدن، مقاومت برش و غیره) در لباس‌های کار تخصصی استفاده می‌شوند.

وزنه های پارچه معمولی که برای لباس کار استفاده می شود
ترازو وزن پارچه لباس کار

وقتی به متریال پیراهن کار نگاه کردید، وقت آن است که به جنس یا وزن پارچه نگاه کنید. وزن پارچه به وزن پارچه بر حسب گرم بر متر مربع اشاره دارد. وزن ها و سطوح مختلفی از مقاومت در برابر سایش، گرما، قابلیت تنفس و… را ارائه می دهند. با توجه به قابلیت تنفس، در حالی که یک لباس سبک وزن (یعنی 155 گرم در متر) ممکن است خنک تر از یک نسخه سنگین وزن (310 گرم وزن) باشد، طراحی لباس نیز مهم است.

نحوه تشخیص کیفیت پارچه لباس کار

ثبات رنگ

پیراهن زرد شما چه مدت در کنار شما باقی می ماند؟ ثبات رنگ به مدت زمان ماندگاری رنگ در پارچه، با فرض رعایت دستورالعمل های شستشوی لباس اشاره دارد. یک فرآیند رنگ‌آمیزی با کیفیت سطح بالایی از ثبات رنگ را ایجاد می‌کند، بنابراین لباس‌های شما رنگ خود را حفظ می‌کنند و دیده شدن و تصویر شرکت شما را حفظ می‌کنند.

استحکام – قدرت

استحکام پارچه مورد استفاده در لباس کار یک جنبه حیاتی است، به خصوص برای لباس های کار تخصصی مانند بازدارنده شعله یا چرخ دنده فلاش قوس. استحکام از نوع پارچه های مورد استفاده و روش ساخت پارچه تعیین می شود. پارچه های کلفت تر معمولا عمر بالا تری دارند و همچنین محافظت بیشتری را ارائه می دهند.

انقباض

از آنجایی که لباس کار اغلب شسته می شود و با روش های خشن و صنعتی شسته می شود، چروک شدن لباس رایج است. یک پارچه با کیفیت خوب به طور گسترده از قبل جمع شده است، بنابراین پس از تبدیل شدن به یک لباس، شکل و اندازه آن تغییر نمی کند.
نیاز کلی صنعت که در استاندارد مشخص شده است، جمع شدن لباس حداکثر تا 3.0 درصد در دمای 600 درجه سانتیگراد برای شستشوی سه چرخه و خشکشویی است.

راحتی

در حالی که نوع پارچه و چگونگی ساخت آن در راحت بودن لباس بسیار اهمیت دارد، فرآیند تکمیل استفاده شده هم مهم است. دوخت گیج استفاده شده، محل درزها، سطح رطوبت و موارد دیگر همه در نتیجه نهایی تاثیر دارند.

چگونه می توانم لباس کار خود را به سطح بعدی برسانم؟
حفاظت در برابر اشعه ماوراء بنفش برای کارگران را جدی بگیرید هنگامی که مواد مناسبی را پیدا کردید که نیازهای صنعت شما را برآورده می کند، وقت آن است که علامت خود را روی آن بگذارید. لباس کار و یونیفرم های سفارشی این حس حرفه ای را به لباس کار شما اضافه می کنند. شما می توانید با لباس کار مارک دار، آگاهی، وفاداری و تصویر برند را بیشتر کنید.

تماس یا شناسایی با شرکت خود را آسان تر از همیشه کنید و از کارگران خود بخواهید برند شما را با افتخار بپوشند!

feeinnel وب‌سایت

یک نظر

  • feeinnel گفت:

    ممنون از مطالب ارزشمندتون

  • دیدگاهتان را بنویسید